Våra pass

Våra Gruppträningspass

 

Abs and Booty

Passet där du kommer låta bål och rumpa jobba genom övningar i olika positioner. Dessa kommer dessutom att varvas med olika övningar för att öka på pulsen och få upp flåset.

 

Aero/Strenght 30/30

Passet som först höjer pulsen med 30 minuters aerobic och sedan avslutar med 30 minuter styrka. Puls och mjölksyra utlovas.

 

Athletic Development

 

Breeze Cirkelfys

Detta är ett cirkelpass vilket i detta fallet betyder att instruktören förbereder stationer av olika slag. Oftast jobbar man flera personer på en och samma station men det kan även förekomma att man jobbar parvis.

Passet är en härlig mix av både styrkeövningar, konditionsövningar och rörlighetsövningar. Inget pass är det andra likt. Härlig träning för dig som tycker om att bli riktigt trött och svettig när du tränar!

Ett bra pass för dig som vill öka din förbränning.

 

Breeze Senior

Detta är ett pass som är anpassat efter våra seniorer.

Vi tränar igenom hela kroppen och använder oss av kroppsvikten samt en stor mängd andra redskap för att skapa en så funktionell träning som möjligt.

Styrka, koordination, balans och uthållighet – vi vill att våra seniorer blir bra på allt.

 

Fitness Box

Detta är ett svettigt boxningspass där vi använder oss av handskar, stora och små mitsar och en supertaggad instruktör för att uppnå total utmattning.

Påskynda din förbränning, förbättra din uthållighet och få utlopp för både glädje och ilska. Det funkar lika bra att komma själv utan ”sparringpartner” – då får du fightas med instruktören.

 

Funktionell Träning

Detta är ett svettigt pass där man jobbar individuellt med hjälp av instruktörens instruktioner längst fram i salen. Funktionella styrkeövningar och konditionsövningar kombineras i alla möjliga former och med hjälp av alla möjliga redskap.

Ingen särskild koreografi måste följas utan var och en jobbar på med samma övning fast i eget tempo.

 

Funktionell Xpress

Samma upplägg som det funktionella passet men här jobbar vi i 45 minuter.

 

Get Ur Groove On

En dansklass m influenser från Hip Hop, Street, Femme och lite Jazz. Skön musik, sköna moves och skön träning. Hitta ditt Groove m Elina Kämpe, Broadway Dance Center.

 

Gravid/Mamma

Bibehåll styrka o rörlighet, va i form till förlossningen o förebygg komplikationer. Få bättre ork och bli av med illamåendet! Anpassade funktionella övningar 3D övningar som syftar till att vara i stark & rörlig i kroppens naturliga rörelsemönster. Varmt välkommen med frågor o anmälan till Qvinnohalsa.ystad@novakliniken.se /Annika Rasmusson leg.barnmorska & gruppledare.

 

MorningGRIND

Passet där vi jobbar i intervaller med enkla övningar som snabbt utvecklas i puls och styrka. Du har din egen plats i salen tillsammans med dina egna redskap. Passet är 45 minuter.

 

Sethś Special

 

3D Puls

Ett tempofyllt pass med både kondition och styrka. Vi använder oss av Procedos P9 och vikter.

 

TRX Body Blast

TRX Body Blast är funktionell träning i TRX linor där vi jobbar med våran egen kroppsvikt mot gravitationen. Under ett pass tränar vi igenom hela kroppen. Vi använder oss av rena styrkeövningar, rörlighetsövningar samt pulshöjare i och utanför linorna.

Ett kanonpass för dig som vill stärka upp hela kroppen, bli starkare i bålen och bli rörligare i hela kroppen. Passet innefattar även en hel del stabilitets och balansövningar.

 

TRX Intro

TRXpass för nybörjare. Här går vi igenom från grunden hur du ställer in och tränar i TRXen. Passet är uppbyggt av enkla övningar där vi går igenom tekniken i ett lugnt tempo.

 

TRX Kombo

Ett pass där vi genom att kombinera TRX Rip Trainern med olika redskap så som TRX, ViPR, ProcedosP9 och hantlar tränar uthållighet, balans och styrka.